A Satyananda Yoga tradíció szerint

A jóga egyaránt hat a fizikai és mentális területeinkre, így jól használható arra, hogy pozitívan vegyük az idősödéssel járó kihívásokat.A jóga segít az egészség, az erő, a vitalitás, az ízületi rugalmasság, a memória és a koncentráció fejlesztésében.

Az órák részei a reálisan végrehajtható jóga pózok, légzések, mélyrelaxáció és egy rövidebb meditáció.

Bárki végezheti ezeket, akár kezdő vagy haladó, fiatal vagy idős, lábadozó vagy beteg, mert a gyakorlatok egyszerűek, könnyűek és kényelmesek.

A 75 perces órákon ezeknek a technikáknak a kezdő szintű, alapfokú gyakorlatait végzik és sajátítják el a résztvevők, koruknak, alkatuknak megfelelően.

Azon felül, hogy a gyakorlók egy jó közösségben vannak, és csoportosan végzik a jógagyakorlatokat, a rendszeres gyakorlás sok szinten fejti ki kedvező hatását:

- A test rugalmassága, erősödése, az izmok és ízületek erősödése

- A gerinc menti izmok és idegek működésének fokozása

- Az immunrendszer erősödése, megfelelő hormonkiválasztás

- Szellemi – fizikai frissesség, vitalitás, jobb általános közérzet

- Feszültségoldás, örömteli állapotok megélése

- Jobb alvás, pozitív beállítottság, belső derű, nyugalom.

Ahogy a testünknek ételre és vízre van szüksége, a többi területünknek, melyek a fizikai testünknél jóval finomabb természetűek, finomabb táplálékra van szükségük. Így a foglalkozásaink hatásai sokkal mélyebbek és pihentetőbbek, mintha csak pózokat gyakorolnánk.

Ez a holisztikus szemlélet teszi különlegessé és szuperhatékonnyá a Satyananda Yoga órákat.

Swami Sivananda szavaival élve: a jóga által a fej, a szív és a kezek harmóniájának megteremtésére törekszünk.

A Satyananda tradíció fontos gyakorlatokkal járult hozzá a Jógához, aminek gyakorlatai különösképp hatékonyak az idősebbek számára, és csak ez a jógaiskola tanítja ezeket szisztematikusan a jógaaspiránsoknak.

Ezek az úgynevezett Pavanmuktászana sorozatok, amiknek három fő csoportja van:

- Anti-reumatikus gyakorlatok

- Emésztőrendszert karbantartó gyakorlatok

- Energiablokk-oldó gyakorlatok

A jógafoglalkozások mindenki számára nyitottak, a részvételnek nem feltétele korábbi jógatapasztalat, a hangsúly a rendszerességen van.

Krónikus betegség (túlsúly, magas vérnyomás, cukorbetegség, ízületi panaszok) esetén a biztonságos gyakorlás érdekében a résztvevő beleegyezik, hogy erről tájékoztatja a jógaoktatót.

Szeretettel várjuk óráinkon! Helyszín: Sudevi Jógastúdió az Oktogonnál Cím: 1067 Budapest Eötvös utca 19. www.sudevijoga.hu

Intenzitás: heti egy alkalom, Csütörtök, 16-17:15

Részvételi díj: Nyugdíjból élőknek és 50 év felettieknek kedvezményes havi bérlet:

Napijegy: 1800 Ft

4 alkalmas bérlet,  6500 Ft – érvényes 5 hétig

8 alkalmas bérlet 10500 Ft – érvényes 10 hétig

12 alkalmas bérlet 14500 Ft – érvényes 16 hétig

Jelentkezés és információ:

Bertalan Beáta Bhajanpriya (jógaoktató) 

Telefon: 30 868 6830

Jelentkezés és információ:

Telefon: 30 868 6830; 70 369 9774 ; E-mail: bertalan.bea@gmail.com

Öltözet:

A foglalkozásokon résztvevők viseljenek laza, bő, nem testhez simuló ruházatot, hosszú nadrágot és felsőt.

Érkezés:

Negyed órával a kezdés előtt, hogy legyen idő átöltözni.