A jóga gyakorlása segít a stressz leküzdésében, ezáltal a testsúlyunk csökkenéséhez is hozzásegít. A stresszre a szervezet válaszreakciója egy kortizol nevű hormon termelésének fokozása, aki állandó stresszben él annak a kortizol szintje magas is marad. A sok kortizol nem csak evésre ösztönöz, de elősegíti, hogy a felesleges kalória hatékonyabban zsírrá alakuljon. Ennél is nagyobb probléma, hogy a kortizol hatására a zsír előszeretettel rakódik a belső hasi részeken, ami a legegészségtelenebb terület. A kortizol szintünk normális határok között tartásával csökkentjük a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának esélyét is.
A rendszeres jóga gyakorlás felerősíti képességünket, hogy jobban érezzük mi történik a testünkön belül. Fejlett testtudattal nem csak azt érzékeljük jobban, hogy pl. feszülnek a megfelelő izmaink, hanem azt is, hogy a gyomrunk már tele van. Sok ember képtelen időben érzékelni mikor evett már eleget és addig eszik, amíg szinte kipukkad. A jóga megtaníthat érzelmeink vizsgálatára is, legyen ez akár a félelem, amely megakadályoz a bonyolultabb ászanák végrehajtásában, vagy az unalom és egyedüllét, ami miatt éjjeli kiruccanásokat teszünk a hűtőszekrény felé. A jóga tanításai szerint, nem vagyunk egyek érzelmeinkkel és nem kell mindig általuk cselekednünk.