Amikor napközben a gyomrod korogni kezd az éhségtől, azt gondolod: “Nem veszek tudomást róla, majd csak elmúlik.” Ha így teszel, egyike vagy annak a sok millió embernek akik túl elfoglaltak és egyszerűen átdolgozzák az ebédidőt. Bár a főnök szemében sztár lehetsz, hogy megállás nélkül dolgozol, de hosszútávon megbosszulja magát, ha figyelmen kívül hagyod a gyomrod szükségleteit.

Az Ajurvéda szerint az ideális ebéd alaposan meg van főzve, hogy kevesebb terhet jelentsen az agni, az “emésztő tűz” számára. A nyers saláta például megdolgoztatja az agnit, eltart egy darabig míg megfelelő hőmérsékletre melegíti és megpuhítja. Az Ajurvéda friss alapanyagok felhasználását javasolja, ezek gazdagabbak pránában (éltető energiában), továbbá fontosak a változatos ízek, az ízlelőbimbók stimulálása miatt. A napi étkezési szükségletet ajánlott 5-6 kisebb adagra osztani, az optimális energiafelhasználás érdekében.

Próbáld ki az Ajurvédikus megközelítést az étkezésedben, és figyeld meg mennyiben befolyásolja energizáltságodat a nap folyamán.