Ha a lelki és mentális béke elérése annyiból állna, hogy egyszerűen emlékeztetjük magunkat, hogy nyugodjunk le amikor csak szükség van rá, az emberek többsége kicsattanna a boldogságtól. Azonban, mint bármelyik említésre méltó képesség, a relaxáció is sok gyakorlást igényel.

Szerencsére a jóga, megfelelő alapot biztosít ennek a művészetnek az elsajátítására. Amit tanulunk a jóga gyakorlása során, támogat bennünket életünk végéig, segít kezelni a stresszes időszakokat, mentális tisztulást és egyensúlyt hoz.

Kilégzés: Az egyik legjobb módja, hogy visszahozzuk magunkat nyugalmi állapotba, a kilégzések elnyújtása. A légzésnek ez a formája – ahogyan a Jóga Szutrában is írva van – az idegrendszert csendre és nyugalomra ösztönzi, ezáltal a test is pihenő állapotra törekszik.

Fókuszáld az elméd: Amikor a világ túl gyorsan pörög velünk, sokszor nem akarunk mást enni, mint lehuppanni egy kényelmes fotelbe és az ürességbe bámulni. Azonban ez a megközelítés gyakran lehetőséget ad az elménknek az izgatott és kínzó további gondolkodásra. Ezért ehelyett próbáljuk fókuszálni a tudatunkat az akaratunk segítségével. Végezzünk légző gyakorlatokat, vagy gyakoroljunk számunkra kihívást jelentő ászanákat.